choroba niebezpiecznie nieprzewidywalna

Co robić? W telewizji wojna, w słuchawkach "Brendan Perry" leniwie, acz kolwiek bardzo sugestywnie i bardzo depresyjnie, wygrywa swoje smutne nuty. A ja cóż, czuję, że zbliża się  czas rozliczeń, czas konfrontacji z sobą samym. Nadchodzi on z nieuchronnością kolejnej minuty na zagarze. Konfrontacja taka nigdy nie wychodziła mi na dobre, ale nawet taka wiedza nie jest wystarczająca, żeby przerwać, żeby wycofać się z pierwszej lini frontu walki z samym sobą. Pomału więc zaczynam łapać ostatkiem sił, ostatnią pewną rzecz. Rzecz, która tak mocno zraniła tyle bliskich mi osób, że na samą myśl o niej zaczynam czuć do siebie straszną odrzę. Jest powiedzenie, że jeżeli cią boli to znaczy, że żyjesz. I tak samo jest ze mną. Bardzo boli mnie to,  jaki jestem, świadomość bycia gorszym i zgniłym do szpiku. Choć to co w życiu zrobiłem złego, paradoksalnie trzyma mnie jeszcze żywym. Czy jest prawdą, że miłość, tak samo jak samotność i smutek potrafią być zimniejsze niż sama śmierć? Czy wypowiedzi schizofrenika kiedy są do siebie podobne tak samo jak jego dzień za dniem, które przeżywa zasadniczo w samotności i w ogtomnym lęku, mówią nam coś ważnego o nim? Tak samo, czy można zarzucić, że wszystkie jego wypowiedzi są do siebie podobne? Czy można zarzucić, że jego świat staje się monochromatyczny? Gdy możemy być pewni jedynie tego, że cierpi, i zawsze jest to widoczne jeżeli umiesz patrzeć! Pewnie tak i pewnie nie, Taka jest choroba, jest zawsze tak samo smutna i ponura, monotonna i niesmacznie zgorzkniała. Potrafi z człowieka pełnego życia i pasji zrobić kogoś zagubionego, pozbawionego kompletnie zainteresowań. Człowieka, z którego uleciały już życie, miłość i wiara w siebie! Pozbawionego woli życia i marzeń! Nie licząc tych momentów kiedy dochodzi do jej zaostrzenia, wtedy, wychodzi z niej, z pełnym impetem, niebezpieczna i bezkompromisowa strona. Ciemna strona! Wtedy nic nie jest podobne do siebie! Nic nie jest do przewidzenia! Wszystko zaczyna żyś swoim życiem i staje się niebezpiecznie nieprzewidywalne. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

o mnie teraz

Wstyd

czy ja się użalam???